Dieta mediteraneană, preferata nutriționiștilor

Dieta mediteraneană, preferata nutriționiștilor

Dacă sunteți în căutarea unui plan de alimentație sănătos pentru inimă și pentru întregul organism, dieta mediteraneană ar putea fi cea mai potrivită alegere. Aceasta include elementele de bază ale unei alimentații sănătoase – asezonate cu ulei de măsline aromat și, probabil, cu un pahar de vin roșu, printre alte componente ce caracterizează stilul tradițional de gătit al tărilor riverane Mării Mediterane.

Dieta mediteraneană este, de asemenea, asociată cu o reducere a incidenței cancerului și a bolilor Alzheimer și Parkinson. Femeile care țin o dietă mediteraneană suplimentată cu ulei de măsline extra-virgin și mai multe tipuri de nuci pot scădea riscul apariției cancerului de sân. Multe dintre organizațiile științifice majore, la fel ca și medicii nutriționiști ai clinicii de nutriție Lotus Med, încurajează adulții sănătoși să opteze pentru un stil de alimentație bazat pe dieta mediteraneană, pentru a preveni bolile cronice majore.

Fructe, legume, cereale și nuci

Dieta mediteraneană include în mod tradițional fructe, legume, paste și orez. Grecii mănâncă foarte puțină carne roșie, dar consumă, zilnic, foarte multe fructe și legume bogate în antioxidanți. Cerealele din regiunea mediteraneană sunt, de obicei, cereale integrale și conțin puține grăsimi nesănătoase, pâinea fiind o parte importantă a dietei. Cu toate acestea, pâinea este mancată simplă sau înmuiată în ulei de măsline, neconsumându-se cu unt sau margarină, alimente care conțin grăsimi saturate.

Nucile sunt o altă componentă a unei diete mediteraneene foarte sănătoase. Ele sunt bogate în grăsimi (aproximativ 80% dintre calorii provenind din grăsimi), dar cele mai multe dintre aceste grăsimi nu sunt saturate. Pentru că nucile sunt bogate în calorii, acestea nu ar trebui să fie consumate în cantități mari – în general, nu mai mult de o mână pe zi. A se evita nucile prăjite cu miere sau cele foarte sărate.

Grăsimi sănătoase

Accentul dietei mediteraneene nu este axat pe limitarea totală a consumului de grăsimi, ci, mai degrabă, pe a face alegeri înțelepte cu privire la tipurile de grăsimi pe care le mâncăm. Dieta mediteraneană descurajează grăsimile saturate și uleiurile hidrogenate care contribuie la apariția bolilor de inimă.

Una dintre caracteristicile acestei diete este că folosește uleiul de măsline ca sursă primară de grăsimi. Uleiul de măsline oferă grăsimi mononesaturate – un tip de grăsime care poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol LDL, atunci când este utilizat în locul grăsimilor saturate sau de tip trans. Extra-virgin și virgin sunt formele cel mai puțin prelucrate și care conțin, de asemenea, cele mai înalte niveluri ale compușilor de protecție, asigurând efectele antioxidante.

Peștii grași, cum ar fi macroul, păstrăvul de lac, heringul, sardinele, tonul alb și somonul, sunt surse bogate de acizi grași omega-3 și sunt consumați în mod regulat în dieta mediteraneană.

Vin cu moderație

Consumul moderat de alcool a fost asociat, în unele studii de cercetare,  cu o reducere a riscului aparițiilor bolilor de inimă. Dieta mediteraneană include, de obicei, o cantitate moderată de vin. Acest lucru înseamnând nu mai mult de 150 ml pe zi pentru femeile sau bărbatii de peste 65 de ani și nu mai mult de 300 ml pe zi pentru persoanele cu vârste sub 65 de ani.

LOCATII LOTUS MED

  • PUNCTE DE RECOLTARE ANALIZE LABORATOR
  • TESTE GENETICE
  • CLINICA MEDICALA
  • CLINICA NUTRITIE SI ESTETICA
poup with stuff in it close

PROGRAM DE LUCRU

Grozovici (L - V) 08.30 - 20.30

Marasti (L - V) 08.30 - 20.00

Ficusului (L - V) 08.00 - 21.00

Dornei (L - V) 07.00 - 21.00

Aboneaza-te la ofertele noastre saptamanale:

PENTRU INFORMATII

021-9989