Dieta săracă în carbohidrați

Pentru mai multe detalii și diete personalizate, vă așteptăm la clinica de nutriție Lotus Med din București

Doriți să pierdeți în greutate fără prea mult efort? Atunci, s-ar putea ca o dietă săracă în carbohidrați să fie o alegere potrivită. Puteți mânca oricât vă face să vă simțiți satisfăcuți, pentru că nu este acel tip de dietă în care trebuie să numărați caloriile. Fără pastile, fără produse adiționale, fără intervenții chirurgicale – doar alimente obișnuite și sănătoase.

Singurele alimente pe care o dietă săracă în carbohidrați le restricționează sunt cele care conțin zahăr și amidon, cum ar fi pastele sau pâinea. În schimb, puteți mânca inclusiv proteine, grăsimi și legume. Alimentația low-carb este recomandată nu numai în cazuri de obezitate, dar și pentru a trata diverse boli cronice, cum ar fi: bolile cardiovasculare, sindromul metabolic, hipertensiunea, diabetul, epilepsia, sindromul ovarian polichistic, etc.

Ce alimente ar trebui sau nu să manancati depinde de mai mulți factori, inclusiv de cât de sănătoși sunteți, cât de mult efort fizic depuneți și cât de mult vreți să pierdeți în greutate.

Abordarea “low-carb” presupune să vă feriți de anumite alimente

  • Zahăr – care poate da dependență și poate îngrășa, fiind și cauza principală a unor boli grave, cum ar fi diabetul, bolile cardiovasculare, obezitatea.
  • Cereale – trebuie evitate cerealele, dacă vreți să slăbiți, inclusiv pâinea și pastele. Cerealele care conțin și gluten sunt cele mai rele pentru dieta dvs.
  • Uleiuri vegetale din semințe – Uleiurile din soia, porumb sau struguri sunt extrem de bogate în grăsimi Omega 6, care au un efect inflamator asupra întregului corp în lipsa grăsimilor Omega 3, care echilibrează balanța.
  • Grăsimi – Grăsimile modificate chimic sunt extrem de dăunătoare sănătății. Acestea duc la creșterea colesterolului rău (LDL) și scăderea colesterolului bun (HDL). Grăsimile hidrogenate sau parțial hidrogenate se găsesc în foarte multe alimente din supermarketuri, în special în dulciuri și mezeluri.
  • Îndulcitori artificiali – În ciuda faptului ca nu au calorii, s-a demonstrat existența unei legături cu obezitatea și alte asemenea boli. Dacă vreți neapărat să îndulciți ceva, folosiți ștevia sau siropul de agave.
  • Produsele dietetice sau degresate – Majoritatea produselor de acest gen nu sunt sănătoase deloc, fiind procesate în exces și având un conținut de zahăr adăugat, cum este aspartamul, care este cancerigen.
  • Alimentele procesate – Majoritatea acestora nu sunt nutritive și nu aduc niciun beneficiu organismului, ba chiar contrariul. Din această categorie fac parte mezelurile, dulciurile din comerț, cașcavalul, pateurile, etc.

Ce ar trebui să mâncați

  • Carne – vită, miel, porc, curcan, pui, etc.
  • Pește – extrem de bogat în nutrienți și grăsimi sănătoase. Evitați peștele de acvacultură, alegând întotdeauna peștele pescuit. Puteți, de asemenea, încerca un supliment cu ulei de ficat de cod sau cu Omega 3.
  • Ouă – așa cum v-am mai spus, ouăle sunt poate cele mai nutritive alimente de pe pământ. Alegeți-le pe cele de la țară, de la găini crescute libere, sau pe cele bio din supermarketuri.
  • Legume – conțin fibre și nutrienți care sunt esențiali pentru corpul nostru. Încercați să le includeți zilnic în alimentație.
  • Fructe – sunt delicioase, hidratante și pline de vitamine. Cu toate acestea, consumul de fructe trebuie limitat, dacă încercați să dați jos câteva kilograme, pentru că fructele conțin multă fructoză.
  • Nuci și semințe crude (migdale, nuci, semințe de floarea soarelui, pecan, caju, pin, etc.) – foarte bogate în nutrienți, însă, din păcate, și în calorii, așa că atenție la cantități.
  • Lactate grase (brânză fermentată, smântână, unt, iaurt grecesc) – foarte bogate în grăsimi sănătoase și calciu. Lactatele sunt bogate în vitamina K2, care este importantă pentru sănătate, iar cele fermentate sunt o sursă excepțională de probiotice.
  • Grăsimi sănătoase – Ulei de măsline, untură, unt, ulei de cocos, etc. Alegeți întotdeauna grăsimi saturate pentru a găti (ulei de palmier, untură, ulei de cocoș), pentru că sunt mult mai stabile la căldură.

Pentru mai multe detalii și diete personalizate, vă așteptăm la clinica de nutriție Lotus Med din București, unde medici nutriționiști de elită vă vor ajuta să trăiți mai sănătos și să aveți silueta pe care ați visat-o.

LOCATII LOTUS MED

  • PUNCTE DE RECOLTARE ANALIZE LABORATOR
  • TESTE GENETICE
  • CLINICA MEDICALA
  • CLINICA NUTRITIE SI ESTETICA
poup with stuff in it close

PROGRAM DE LUCRU

Grozovici (L - V) 08.30 - 20.30

Marasti (L - V) 08.30 - 20.00

Ficusului (L - V) 08.00 - 21.00

Dornei (L - V) 07.00 - 21.00

Aboneaza-te la ofertele noastre saptamanale:

PENTRU INFORMATII

021-9989